konkursu na najlepszą przygodę do gry fabularnej Quentin.
Warunki udziału w konkursie
Osoba wysyłająca swoją przygodę na konkurs zaświadcza, że zapoznała się z treścią poniższego regulaminu, akceptuje jego warunki i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
Dodatkowo wyraża zgodę na publikację pracy konkursowej na stronie internetowej nagrody Quentin. Zgoda ma charakter bezterminowy.
Prace naruszające którekolwiek z wymagań podlegają dyskwalifikacji.
1. Wymagania ogólne
1.1 Przygoda musi być w całości autorstwa osoby lub osób, które ją zgłosiły.
1.2 Przygoda musi być napisana przez człowieka (bez użycia sztucznej inteligencji).
1.3 Przygoda nie może być publikowana gdziekolwiek przed zakończeniem edycji konkursu, w której bierze udział.
1.4 Przygoda musi być oryginalna. Plagiaty lub wtórne opracowania nie są dopuszczalne.
1.5 Przygoda musi być napisana w języku polskim.
1.6 Przygoda może być pisana przez maksymalnie 2 osoby.
1.7 Przy powstaniu przygody dopuszczalne jest korzystanie z pomocy osób trzecich na potrzeby korekty, redakcji lub testowania.
1.8 Przygoda musi być napisana z myślą o wykorzystaniu jej do rozegrania sesji dowolnej wybranej gry fabularnej. Kapituła ocenia wyłącznie przygodę i nie ma obowiązku zapoznawać się z grą, do której została napisana. Możliwe jest zgłaszanie przygód neutralnych systemowo (system neutral), które nie są dostosowane pod jedną wybraną grę fabularną.
1.9 Materiały do komputerowych gier fabularnych czy rozgrywek typu live action role-playing (LARP) nie są brane pod uwagę w ramach konkursu.
2. Wymagania techniczne
2.1 Treść przygody musi być dostarczona w jednym z następujących formatów: .doc, .docx, .odt, .rtf.
2.2 Tekst musi być sformatowany w następujący sposób:
- font: Times New Roman,
- rozmiar fontu: 12 pkt,
- odstępy między wierszami: interlinia 1,5.
2.4 Główny tekst przygody nie może być dłuższy niż 40 tysięcy znaków ze spacjami.
2.5 Poza tekstem głównym, do przygody mogą być dołączone załączniki o łącznej objętości nieprzekraczającej 10 tysięcy znaków ze spacjami.
2.6 Załącznikami mogą być karty postaci, mapy lub dodatkowe materiały do prowadzenia przygody (handouty), które same w sobie nie zawierają właściwej treści przygody.
PRZYKŁAD:
Załącznik stanowi opis dodatkowej lokacji wraz ze znajdującymi się w niej przedmiotami — jest to treść przygody.
Załącznik zawiera treść listu, który postacie osób grających znajdują w trakcie przygody — jest to dopuszczalny załącznik.
2.7 Tekst przygody oraz załączników może zawierać dodatkowe elementy graficzne, tylko jeśli są one niezbędne do zrozumienia jej treści/prowadzenia jej. Tekst znajdujący się na ilustracjach jest brany pod uwagę do limitu znaków.
3. Wymagania dotyczące zgłoszenia
3.1 Prace muszą zostać dostarczone drogą elektroniczną na adres e-mail quentinprace@gmail.com przed upłynięciem terminu ustalonego dla danej edycji konkursu.
3.2 Treść przygody wraz z załącznikami należy dostarczyć w 2 wersjach:
- anonimowej;
- zawierającej dane osobowe (imię i nazwisko) osób zgłaszających pracę oraz osób trzecich, które udzielały pomocy przy redakcji/korekcie/testowaniu.
Dane osobowe nie stanowią części przygody i nie liczą się do limitu znaków.
Prace bez wersji anonimowej są automatycznie odrzucane.
Dane osobowe zawarte w zgłoszeniu będą wykorzystywane jedynie na potrzeby przeprowadzenia konkursu.
3.3 W treści e-maila ze zgłoszeniem należy zawrzeć:
- informację o systemie i settingu z myślą, o którym została stworzona;
- liczbę graczy potrzebnych/sugerowanych dla przygody;
- informację o tym, czy przygoda przygotowana jest dla gotowych postaci;
- krótkie streszczenie przygody;
- ostrzeżenia przed treściami trudnymi/wrażliwymi i wyzwalaczami reakcji emocjonalnych/traumatycznych (trigger warning), jeśli przygoda je zawiera.
Rozstrzygnięcie konkursu
Ogłoszenie wyników odbywa się podczas konwentu patronującego nagrodzie w danym roku.
Zasady wyboru prac finałowych oraz zwycięzcy konkursu opisane są w statucie Kapituły.
Zwycięzca konkursu otrzymuje dyplom Quentina, a także może przejąć na rok miejsce rotacyjne w Kapitule. W przypadku osób niepełnoletnich, prawo przejęcia miejsca rotacyjnego przysługuje dopiero w momencie ukończenia 18. roku życia.
Dodatkowe nagrody zapewniają poszczególni sponsorzy. Wszystkie prace zostaną opublikowane na stronie internetowej nagrody Quentin.
Kapituła ma prawo nie przyznać głównej nagrody i wyróżnień, gdy uzna, że żadna z nadesłanych prac nie zasługuje na zwycięstwo. Kapituła ma również prawo zmniejszyć liczbę prac biorących udział w finale i wyróżnionych.