Jestem autorem pierwszej wydanej fizycznie (i to w pudełku) polskiej gry z nurtu OSR czyli Zabić Smoka!. Nie oznacza to jednak, że inne style gry nie są bliskie memu sercu, w końcu kto nie lubi raz w czas zagrać sesyjki w Warhammera. Kocham twórczy aspekt RPG zarówno pisanie przygód i rysowanie map jak i improwizację w trakcie sesji. Poza RPG odkąd pamiętam jestem zakochany w deskorolce, kinie oraz grach video. Całkiem możliwe, że w życiu przeczytałem więcej dymkowego tekstu niż książek.
Na pracę będę patrzyć pod kątem game designu. Piękny język oraz innowacyjność są dużymi atutami, jednakże najważniejsza dla mnie jest rozgrywka, którą tekst pozwoli poprowadzić.
To, co na pewno docenię:
- zrozumienie oraz wykorzystanie zasad i konwencji systemu, do którego napisana została przygoda,
- dobrze zaprojektowane lokacje, najlepiej z odpowiednimi mapami,
- ciekawych, jednak koniecznie odgrywających rolę drugoplanową w stosunku do bohaterów graczy NPC,
- ciekawe wyzwania zarówno dla bohaterów jak i graczy,
- elementy motywujące graczy do odgrywania postaci oraz improwizacji,
- modularność pozwalającą zaczerpnąć z tekstu konkretne elementy, nawet jeżeli nie zdecydujemy się go poprowadzić w całości.
To, co na pewno nie przypadnie mi do gustu:
- robienie z postaci graczy ofiar zamiast bohaterów,
- spychanie graczy do roli obserwatorów waszego opowiadania,
- nieprzemyślane testy (jeżeli do wyboru są dwie opcje, ale jedna, wymaga testu niemożliwego do zdania, to de facto jest jedna opcja),
- wyzwania oraz sytuacje z wyłącznie jednym rozwiązaniem,
- przygody z konkretnym „przekazem”.