Zapraszamy do lektury kolejnej partii komentarzy do tegorocznych scenariuszy. Tym razem mamy dla Was wypowiedzi Katarzyny Kraińskiej, Michała Smolenia oraz Michała Sołtysiaka. Komentarze znajdziecie pod poszczególnymi scenariuszami.
Scenariusze z edycji XXI
O zwycięstwo w XXI edycji Quentina walczy pięciu finalistów. Kapituła oddała głosy w tajnym głosowaniu, a wyniki zostaną ogłoszone na konwencie Copernicon. Już teraz możemy jednak opublikować scenariusze i ujawnić nazwiska ich autorów. Serdecznie dziękujemy wszystkim twórcom za udział w konkursie i zapraszamy do lektury ich prac!
Scenariusze poniżej zostały zebrane w kolejności alfabetycznej.
Finaliści: | |
A kto dziewczyna fantasy, przygoda bezsystemowa | Adam Wołoszczuk |
Czysta Karta Fate Accelerated, cyberpunk | Andrzej Stój |
Nasi nauczyciele Dogs in the Vineyard | Aleksandra Sontowska |
Odkupienie Coriolis | Paweł Jakub Domownik |
Pierwsza Dyrektywa Star Trek Adventures | Karol Olchowy |
Pozostałe prace: | |
Aspekt Koziorożca Technosfera, Choose2Die (autorskie) | Paweł Królak |
Déjà vu Zew Cthulhu | Jakub Łada |
Gdzie te Goryle? Terra Incognita | Szymon Rogoziński |
Jungdorf: Ostatnie Miasto Warhammer Fantasy Role Play, II edycja | Kamil Piekarz |
Klub łowców potworów Monster of the Week | Piotr Olesik |
Popol Vuh Savage Worlds | Robert Chełstowski |
Poza prawem FUNT (Freeform Universal) | Tomasz Misterka |
Przebudzenie Malty Freeform Universal | Jarosław „Castelviator” Daniel |
Taniec Motyli Dungeons & Dragons, V edycja | Tymoteusz Czyż |
To co skryte pod stopami Zew Cthulhu | Tomasz Witkowski |
Wcale mi go nie szkoda Zew Cthulhu | Szczepan Wesołowski |
Déjà vu Zew Cthulhu | Jakub Łada |
Zapomniane opactwo Warhammer Fantasy Role Play, II edycja | Mateusz Musielski |
Zmniejszenie limitu znaków
Po intensywnych dyskusjach o długości scenariuszy na Quentina zdecydowaliśmy się na eksperyment. Na aktualną, XXI edycję konkursu zmniejszamy limit długości o połowę – konkursowa przygoda będzie mogła mieć maksymalnie sto tysięcy znaków ze spacjami.
Dlaczego tak?
100 000 to i tak dużo. To pięćdziesiąt stron maszynopisu, przynajmniej jeśli ktoś pisze czcionką dwunastką z dużą interlinią. W tym limicie mieści się większość zwycięzców Quentina, na przykład Macki są w porządku, Tożsamość czy Pociąg. Mieści się w nim nawet Tales of the Demon Lord, komercyjnie wydana kampania na 11 sesji.
Krótszą przygodę łatwiej dopracować. Krótszy tekst ma mniej błędów do poprawienia. Pisanie i korekta zajmują mniej czasu – a to może się przydać zwłaszcza w tym roku, bo termin na oddawanie prac (10 lipca) przypada wcześniej niż zwykle.
Krótszą przygodę łatwiej przeczytać i poprowadzić – dlatego, że dla MG szukającego scenariusza na najbliższą sesję plik na sto stron wygląda groźne, ale też dlatego, że krótsza forma to okazja ku temu, żeby skupić się na tym, co najważniejsze i najbardziej potrzebne w przygodzie.
Czy taki limit będzie obowiązywał przez przyszłe edycje Quentina? Może tak, może nie. Na dziś uważamy 100 000 znaków za najlepsze rozwiązanie. Ale jeśli tęsknicie za przygodami na sto stron i chcielibyście zmiany limitu w następnych latach, wysyłajcie nam maile, piszcie notki blogowe, łapcie nas na konwentach. Przemyślimy.
Napisanie krótszej pracy może być wyzwaniem, ale wierzymy, że dacie radę (i że dzięki temu będziecie mieli więcej czasu, na przykład na granie w RPG…). Dalszych zmian w regulaminie tej edycji nie będzie. Do terminu zostały jeszcze 152 dni.
Powodzenia!
Rusza XXI edycja Quentina!
Z pierwszym dniem lutego rusza XXI edycja Quentina – konkursu na najlepszy scenariusz do gry fabularnej! Złożona z doświadczonych graczy, mistrzów gry i projektantów gier kapituła oceni nadesłane prace pod kątem oryginalności, zwięzłości i użyteczności, a dla zwycięzcy oraz finalistów przewidziane są atrakcyjne nagrody. Pełny regulamin konkursu znaleźć można tutaj.
Prace nadsyłać można do 10 lipca 2019. Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi na konwencie Copernicon, który odbędzie się we wrześniu w Toruniu.
XX edycja Quentina przyniosła nadspodziewany sukces i 23 bardzo interesujące, różnorodne scenariusze. Mamy gorącą nadzieję, że nadchodząca będzie równie udana. Serdecznie zapraszamy do udziału i kibicujemy Waszej pracy nad scenariuszami!
Zmiany w kapitule
Po XX edycji Quentina kapituła konkursu przeszła duże zmiany.
Z członkostwa w kapitule zrezygnowali Tomasz „Kaduceusz” Pudło oraz Dominika „Blanche” Stępień. Dziękujemy Wam serdecznie za ogrom pracy, który włożyliście w ocenianie i komentowanie scenariuszy. Wnieśliście do naszego konkursu dużo doświadczenia, świetnych pomysłów i zaangażowania! Tomkowi dziękujemy dodatkowo za przewodniczenie Kapitule i całą pracę organizacyjną, jaka z tego wynikała. Trzymamy za Was kciuki we wszystkim, co będziecie dalej robić w życiu i w grach!
Jednocześnie witamy naszych nowych członków! Katarzyna Kraińska swoim fenomenalnym „Hotelem Arkona” wygrała XX edycję i zdobyła miejsce rotacyjne, zaś stały skład wzbogacił się aż o pięć osób: poprzednika Kasi na stanowisku rotacyjnym, Witolda Krawczyka, oraz Piotra Cichego, Janka Sielickiego, Rafała Sadowskiego i Michała Kurasa. Bardzo się cieszymy, że przyjęli zaproszenie do naszego grona, i już się nie możemy doczekać wspólnej pracy przy najbliższej edycji.
Obecny skład kapituły znaleźć można tutaj.
Poradnik pisania scenariuszy
Dział artykuły na naszej stronie wzbogacił się dziś o nowy tekst. W swoim poradniku Jak pisać scenariusz na konkurs Quentin Michał Sołtysiak odpowiada na tytułowe pytanie, doradzając w sprawie planowania pracy nad tekstem i pokazując, jak unikać najczęstszych błędów, które zmniejszają szanse wielu prac. Zapraszamy do lektury!
Zamknięcie XX edycji
Ostatnie komentarze Kapituły
Na stronach poszczególnych prac można już przeczytać wszystkie komentarze – dziś pojawiła się ostatnia partia: teksty Marysi Piątkowskiej, Dominiki Stępień i Marka Golonki. Zapraszamy do lektury!
Kolejne Komentarze Kapituły
Na stronach poszczególnych prac ukazały się kolejne komentarze do nich – tym razem autorstwa Jakuba Osiejewskiego oraz dwóch Michałów: Smolenia i Sołtysiaka. Zapraszamy do lektury!
Pierwsze komentarze Kapituły
Opublikowaliśmy pierwszą porcję komentarzy Kapituły do prac konkursowych – uwagi Pawła Bogdaszewskiego, Witolda Krawczyka i Tomasza Pudło. Można je znaleźć na stronach poszczególnych prac. Dalsze komentarze – wkrótce. Zapraszamy do lektury.
Ogłaszamy finalistów i ujawniamy autorów XX edycji!
Kapituła przeprowadziła już wszystkie głosowania tegorocznej edycji Quentina. Zgodnie z regulaminem konkursu pięć najlepszych prac trafiło do finału konkursu i wybieraliśmy spomiędzy nich zwycięzcę oraz wyróżnionych. W tym roku jednak ze względu na jubileusz oraz wysoki poziom prac zdecydowaliśmy się przyznać części z prac spoza finału honorowy tytuł półfinalisty.
Dzisiaj możemy ujawnić autorów i autorki wszystkich prac oraz zdradzić, które prace zostały finalistami oraz półfinalistami. Zwycięzcę oraz wyróżnionych ogłosimy na gali Coperniconu w niedzielę 16.09 w Toruniu.
Oto finaliści XX edycji Quentina (w kolejności alfabetycznej):
Dobrze, Szybko i Tanio – Andrzej Stój
Hotel Arkona – Katarzyna Kraińska
Rajska Laguna – Aleksander Ryłko
Szyszynka Grozy – Paweł Jakub Domownik
Za siedmioma górami i siedmioma morzami – Damian Madej
Spośród tych prac wybraliśmy zwycięzcę oraz wyróżnionych, których ogłosimy na Coperniconie.
Honorowi półfinaliści (w kolejności alfabetycznej) to:
Ciemne Chmury – Paweł 'Catius’ Misztal
Słodkie kwitną azalie w pawilonie wiecznej harmonii – Michał Laskowski, Dawid Szymański
Siewca Zarazy – Jakub Jaworski
Wieczór Świata Tego – Zyta Maria Bielińska
Zabić Księcia! – Kamil Piekarz
Zakopianina – Filip Kopij
Gratulujemy wszystkim finalistom i półfinalistom!
Pozostałe prace i ich autorzy w kolejności alfabetycznej to:
BUD-1138 – Krzysztof Sztembartt
Groza Bezcelowości – Zbyszek Tenerowicz
I ujrzeli człowieka – Piotr Białomyzy
Inimicus Inimici Mei – Adrian „Eldor” Skowroń
Klątwa Fenicjan – Marek Kozłowski
Meksykański Diabeł – Robert Piechaczek
Ostatnie Chwile Midgeawen – Tomasz Widziński
Ostoja – Jan “Javete” Kołodziejski
Piotruś Pan: Powrót – Władysław „Włodi” Kasicki
Turn BBB down – Oskar Szudzik
W ciszy grobowca – Tymoteusz Czyż
Wyleczyć Bladego – Błażej Michalski