Scenariusze z edycji XXI

O zwycięstwo w XXI edycji Quentina walczy pięciu finalistów. Kapituła oddała głosy w tajnym głosowaniu, a wyniki zostaną ogłoszone na konwencie Copernicon. Już teraz możemy jednak opublikować scenariusze i ujawnić nazwiska ich autorów. Serdecznie dziękujemy wszystkim twórcom za udział w konkursie i zapraszamy do lektury ich prac!

Scenariusze poniżej zostały zebrane w kolejności alfabetycznej.

Finaliści:
A kto dziewczyna fantasy, przygoda bezsystemowa Adam Wołoszczuk
Czysta Karta Fate Accelerated, cyberpunk Andrzej Stój
Nasi nauczyciele Dogs in the Vineyard Aleksandra Sontowska
Odkupienie Coriolis Paweł Jakub Domownik
Pierwsza Dyrektywa Star Trek Adventures Karol Olchowy
Pozostałe prace:
Aspekt Koziorożca Technosfera, Choose2Die (autorskie) Paweł Królak
Déjà vu Zew Cthulhu Jakub Łada
Gdzie te Goryle? Terra Incognita Szymon Rogoziński
Jungdorf: Ostatnie Miasto Warhammer Fantasy Role Play, II edycja Kamil Piekarz
Klub łowców potworów Monster of the Week Piotr Olesik
Popol Vuh Savage Worlds Robert Chełstowski
Poza prawem FUNT (Freeform Universal) Tomasz Misterka
Przebudzenie Malty Freeform Universal Jarosław „Castelviator” Daniel
Taniec Motyli Dungeons & Dragons, V edycja Tymoteusz Czyż
To co skryte pod stopami Zew Cthulhu Tomasz Witkowski
Wcale mi go nie szkoda Zew Cthulhu Szczepan Wesołowski
Déjà vu Zew Cthulhu Jakub Łada
Zapomniane opactwo Warhammer Fantasy Role Play, II edycja Mateusz Musielski

Zmniejszenie limitu znaków

Po intensywnych dyskusjach o długości scenariuszy na Quentina zdecydowaliśmy się na eksperyment. Na aktualną, XXI edycję konkursu zmniejszamy limit długości o połowę – konkursowa przygoda będzie mogła mieć maksymalnie sto tysięcy znaków ze spacjami.

Dlaczego tak?

100 000 to i tak dużo. To pięćdziesiąt stron maszynopisu, przynajmniej jeśli ktoś pisze czcionką dwunastką z dużą interlinią. W tym limicie mieści się większość zwycięzców Quentina, na przykład Macki są w porządku, Tożsamość czy Pociąg. Mieści się w nim nawet Tales of the Demon Lord, komercyjnie wydana kampania na 11 sesji.

Krótszą przygodę łatwiej dopracować. Krótszy tekst ma mniej błędów do poprawienia. Pisanie i korekta zajmują mniej czasu – a to może się przydać zwłaszcza w tym roku, bo termin na oddawanie prac (10 lipca) przypada wcześniej niż zwykle.

Krótszą przygodę łatwiej przeczytać i poprowadzić – dlatego, że dla MG szukającego scenariusza na najbliższą sesję plik na sto stron wygląda groźne, ale też dlatego, że krótsza forma to okazja ku temu, żeby skupić się na tym, co najważniejsze i najbardziej potrzebne w przygodzie.

Czy taki limit będzie obowiązywał przez przyszłe edycje Quentina? Może tak, może nie. Na dziś uważamy 100 000 znaków za najlepsze rozwiązanie. Ale jeśli tęsknicie za przygodami na sto stron i chcielibyście zmiany limitu w następnych latach, wysyłajcie nam maile, piszcie notki blogowe, łapcie nas na konwentach. Przemyślimy.

Napisanie krótszej pracy może być wyzwaniem, ale wierzymy, że dacie radę (i że dzięki temu będziecie mieli więcej czasu, na przykład na granie w RPG…). Dalszych zmian w regulaminie tej edycji nie będzie. Do terminu zostały jeszcze 152 dni.

Powodzenia!

Rusza XXI edycja Quentina!

Z pierwszym dniem lutego rusza XXI edycja Quentina – konkursu na najlepszy scenariusz do gry fabularnej! Złożona z doświadczonych graczy, mistrzów gry i projektantów gier kapituła oceni nadesłane prace pod kątem oryginalności, zwięzłości i użyteczności, a dla zwycięzcy oraz finalistów przewidziane są atrakcyjne nagrody. Pełny regulamin konkursu znaleźć można tutaj.

Prace nadsyłać można do 10 lipca 2019. Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi na konwencie Copernicon, który odbędzie się we wrześniu w Toruniu.

XX edycja Quentina przyniosła nadspodziewany sukces i 23 bardzo interesujące, różnorodne scenariusze. Mamy gorącą nadzieję, że nadchodząca będzie równie udana. Serdecznie zapraszamy do udziału i kibicujemy Waszej pracy nad scenariuszami!

Zmiany w kapitule

Po XX edycji Quentina kapituła konkursu przeszła duże zmiany.

Z członkostwa w kapitule zrezygnowali Tomasz „Kaduceusz” Pudło oraz Dominika „Blanche” Stępień. Dziękujemy Wam serdecznie za ogrom pracy, który włożyliście w ocenianie i komentowanie scenariuszy. Wnieśliście do naszego konkursu dużo doświadczenia, świetnych pomysłów i zaangażowania! Tomkowi dziękujemy dodatkowo za przewodniczenie Kapitule i całą pracę organizacyjną, jaka z tego wynikała. Trzymamy za Was kciuki we wszystkim, co będziecie dalej robić w życiu i w grach!

Jednocześnie witamy naszych nowych członków! Katarzyna Kraińska swoim fenomenalnym „Hotelem Arkona” wygrała XX edycję i zdobyła miejsce rotacyjne, zaś stały skład wzbogacił się aż o pięć osób: poprzednika Kasi na stanowisku rotacyjnym, Witolda Krawczyka, oraz Piotra Cichego, Janka Sielickiego, Rafała Sadowskiego i Michała Kurasa. Bardzo się cieszymy, że przyjęli zaproszenie do naszego grona, i już się nie możemy doczekać wspólnej pracy przy najbliższej edycji.

Obecny skład kapituły znaleźć można tutaj.

Zamknięcie XX edycji

Ostatnie komentarze pojawiły się w miniony weekend na naszej stronie. Oficjalnie możemy więc zamknąć dwudziestą, jubileuszową edycję konkursu Quentin.
 
23 prace konkursowe czynią ten rok drugim – zaraz za 24 tekstami z 2005 roku – w rankingu urodzaju scenariuszowego! Tegoroczne teksty łącznie liczyły 677 stron, a poziom był niezwykle wysoki i wyrównany. W imieniu całej kapituły dziękujemy za tak liczne zainteresowanie konkursem, merytoryczne dyskusje i emocje zwieńczone rozdaniem nagród na gali w Toruniu podczas Coperniconu 2018.
 
Dziękujemy i gratulujemy wszystkim uczestnikom, którzy stanęli do tak wyrównanej walki w tak szerokim gronie autorów. Jesteśmy pod wrażeniem i liczymy na powtórkę za rok!
 
A tymczasem nie zwalniamy tempa i zabieramy się do pracy nad wiosenną niespodzianką – szczegóły wkrótce!
 

Ogłaszamy finalistów i ujawniamy autorów XX edycji!

Kapituła przeprowadziła już wszystkie głosowania tegorocznej edycji Quentina. Zgodnie z regulaminem konkursu pięć najlepszych prac trafiło do finału konkursu i wybieraliśmy spomiędzy nich zwycięzcę oraz wyróżnionych. W tym roku jednak ze względu na jubileusz oraz wysoki poziom prac zdecydowaliśmy się przyznać części z prac spoza finału honorowy tytuł półfinalisty.

Dzisiaj możemy ujawnić autorów i autorki wszystkich prac oraz zdradzić, które prace zostały finalistami oraz półfinalistami. Zwycięzcę oraz wyróżnionych ogłosimy na gali Coperniconu w niedzielę 16.09 w Toruniu.

Oto finaliści XX edycji Quentina (w kolejności alfabetycznej):

Dobrze, Szybko i Tanio – Andrzej Stój
Hotel Arkona – Katarzyna Kraińska
Rajska Laguna – Aleksander Ryłko
Szyszynka Grozy – Paweł Jakub Domownik
Za siedmioma górami i siedmioma morzami – Damian Madej

Spośród tych prac wybraliśmy zwycięzcę oraz wyróżnionych, których ogłosimy na Coperniconie.

Honorowi półfinaliści (w kolejności alfabetycznej) to:

Ciemne Chmury – Paweł 'Catius’ Misztal
Słodkie kwitną azalie w pawilonie wiecznej harmonii – Michał Laskowski, Dawid Szymański
Siewca Zarazy – Jakub Jaworski
Wieczór Świata Tego – Zyta Maria Bielińska
Zabić Księcia! – Kamil Piekarz
Zakopianina – Filip Kopij

Gratulujemy wszystkim finalistom i półfinalistom!


Pozostałe prace i ich autorzy w kolejności alfabetycznej to
:

BUD-1138 – Krzysztof Sztembartt
Groza Bezcelowości – Zbyszek Tenerowicz
I ujrzeli człowieka – Piotr Białomyzy
Inimicus Inimici Mei – Adrian „Eldor” Skowroń
Klątwa Fenicjan – Marek Kozłowski
Meksykański Diabeł – Robert Piechaczek
Ostatnie Chwile Midgeawen – Tomasz Widziński
Ostoja – Jan “Javete” Kołodziejski
Piotruś Pan: Powrót – Władysław „Włodi” Kasicki
Turn BBB down – Oskar Szudzik
W ciszy grobowca – Tymoteusz Czyż
Wyleczyć Bladego – Błażej Michalski

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom i zapraszamy na Copernicon, gdzie odbędzie się spotkanie z Kapitułą i ogłoszenie wyników.